Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2008

ΟΠΟΥ ΦΤΩΧΟΣ ΚΑΙ Η ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ

Ένας χωρικός πάει στενοχωρημένος στον Χότζα και του λέει:
«Χότζα μου, είμαι φτωχός και δεν έχω στον ήλιο μοίρα».
«Και τι ζητάς από μένα;» τον ρωτάει ο Χότζας.
«Εσύ Χότζα μου είσαι ο σοφός, γιαυτό και σε πληρώνουμε με
το στέρημα μας, σεπαρακαλώ σκέψου κάτι, δεν έχουμε ψωμί να φάμε».
Ο Χότζας έτριψε αμήχανος το σαγόνι του και στράφηκε στον πλούσιο
άρχοντα που καθόταν δίπλα του:
«Δώστου δύο γρόσια».
Ο προύχοντας έβγαλε απρόθυμα τα δύο γρόσια από το πουγκί του
και τα έδωσε στον χωρικό. Όταν αυτός έφυγε ο προύχοντας έσκυψε
δυσαρεστημένος στον Χότζα:
«Και γιατί έπρεπε εγώ να του δώσω τα δύο γρόσια;», ρώτησε
απορημένος.
«Γιατί με τα ψίχουλα που του έδωσες εσύ, αυτός θα σταματήσει να
γκρινιάζει, εσύ θα απαλλαγείς απο τους φόρους, εγώ θα παραμείνω
σοφός και όλοι θα είμαστε ευχαριστημένοι».

Δεν υπάρχουν σχόλια: